kobieta w Azji · operacje plastyczne · pop-kultura · reklamy

Siła reklamy: zrób sobie operację plastyczną

Korea Południowa i jej mieszkańcy kochają operacje plastyczne. Coraz popularniejszym prezentem, jakim rodzice obdarowują swoje pociechy z okazji zdania na studia, jest chirurgiczna korekcja oczu czy nosa. W minionym roku na 1000 obywateli Korei (łącznie z dziećmi i dziadkami) aż 13 osób oddało się w ręce chirurgów!  
[w drodze do metra]
 
Korea okupuje więc niezmiennie pierwsze miejsce w rankingu państw o najwyższym odsetku osób poddającym się operacjom i nic nie zapowiada, by miało się to niebawem zmienić. Koreańscy chirurdzy plastyczni aż zacierają ręce z uciechy!
W 2014 roku koreańska branża chirurgii plastycznej zarobiła aż 5 bilionów dolarów! Stanowi to 24% całego światowego dochodu tej branży.
Skoro jest popyt, jest i konkurencja. A jak jest konkurencja to są reklamy. Podczas mojej nie za długiej wizyty w Korei widziałam mnóstwo plakatów i billboardów zachęcających do wyboru tej, a nie innej kliniki. Zazwyczaj są to po prostu zdjęcia pięknych jak z bajki dziewcząt, zestawionych z ich zdjęciami „przed”. Bywają jednak marketingowe „perełki”, które warto zaprezentować światu.
Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać… Interpretację emocjonalną zaprezentowanych poniżej reklam zostawiam moim Drogim Czytelnikom ^^
6.
Córka: Mamo! Powiedziałaś mi, że stanę się piękniejsza, gdy dorosnę! Co mam teraz zrobić?
Matka: Chodźmy.
5.
Przed i po.
4.
 
Ostrzeżenie! Twój nadgarstek może zostać nadwerężony przez zbyt częste ciągnięcie za niego w nocnych klubach.
* Posiadanie pięknej twarzy może być męczące, więc proszę się dobrze zastanowić nim nas odwiedzisz.
3.
 
Matka dała mi życie,
ale to doktor mnie stworzył.
2.
 
Najprawdopodobniej matka mówi swojej córce:
Nie martw się, teraz będziesz już mogła wyjść za mąż.
1.
 
Narodź się ponownie.
Doktor Kim, chirurg plastyczny
Źródła:
rzecz jasna, nie wymyśliłam sobie tego wszystkiego, tylko opierałam się na wiarygodnych, anglojęzycznych źródłach. Niestety, w związku z inteligentna inaczej polityką Google, nie mogę zamieścić linków, skąd dokładnie pochodzą przedstawione w artykule informacje. Zainteresowanych zgłębianiem wiedzy proszę o kontakt mailowy! waleriankaa@gmail.com
Advertisements

12 thoughts on “Siła reklamy: zrób sobie operację plastyczną

  1. Z jednej strony, gdy operacja rzeczywiście upiększa i człowiek czuje się lepiej w swojej skórze, gdy 'pomoże' naturze, to teoretycznie to lepsze rozwiązanie niż gdyby miałby cały czas się zagnębiać i być sfrustrowany z powodu jakiejś wady, np. za dużego nosa. Z drugiej jednak strony Koreańczycy odczuwają ogromną presję i to przykre, kiedy najbliższe osoby, tj. rodzice czy przyjaciele wmawiają, że pięknym można być tylko po wizycie u chirurga. Współczuję im.

    Lubię to

  2. Reklamy faktycznie dobre, pomysłowe i przede wszystkim przekonywujące. Przyznaję, że też uśmiałam się przy 3 pierwszych, ale 3 kolejne uświadomiły mi dopiero, że bardziej to wszystko przerażające niźli zabawne. To już nawet nie chodzi o poprawianie natury, (jak ktoś uważa, że ma za duży nos, to niech go sobie, kurczę, zmniejszy, jeśli będzie mu tak lepiej) ale o to, co sprawia, że ludzie czują potrzebę ciągłego dążenie do jakiejś wyimaginowanej perfekcji. Presji tam panującej nigdy nie zrozumiem i nie będę tłumaczyć tego różnicami kulturowymi. Nie ma znaczenia, czy słowa „jesteś brzydka” usłyszy Amerykanka, Chinka, czy Polka – będzie to zawsze nieprzyjemne. Z tym, że Koreankom, w tym wypadku, mówi się to zdecydowanie częściej i wątpię, czy jest im z tego powodu łatwiej. Im więcej się człowiek dowiaduje, tym bardziej utwierdza się w przekonaniu, że wręcz kocha Azję, ale nie chciałby się tam urodzić…

    Lubię to

  3. Numer 4 mnie rozwalił 😀
    Co do reszty, niby śmieszne, ale też strasznie smutne. Ci ludzie zachowują się tak jakby świat miał się skończyć jeśli nie poprawią urody, jakby nic nie mogli osiągnąć w życiu. Trochę mi żal tych ludzi, bo machina się napędza i ci bez operacji mają tylko masę kompleksów inie potrafią siebie zaakceptować. Większość z nich nadawałaby sie raczej na psychoterapię niż pod nóż.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s